poniedziałek, 27 marca 2017

PRAWIE JAK GWIAZDA ROCKA

  Hejka! Dzisiaj wracam do żywych, aby to należycie uhonorować, chciałabym opowiedzieć Wam o książce, która zrobiła na mnie niesamowite wrażenie i zdecydowanie przekroczyła moje najśmielsze oczekiwania. Mowa tutaj o książce "Prawie jak gwiazda rocka" Matthew Quick'a. Zapraszam!

  Na początku stwierdziłam, że będzie to prosta, szybka i przyjemna lektura na góra dwa dni. Zdecydowanie się myliłam! Od pierwszych stron wiedziałam, że nie będzie to taka książka. Zacznijmy od tego, że gdy tylko poznałam historię Amber (naszej głównej bohaterki), niesamowicie mnie ona wzruszyła. Bardzo zaciekawił mnie też sposób zebrania jej historii w narracji pierwszoosobowej. Tak trudne tematy jak mieszkanie w autobusie, bezdomność, wiara i nadzieja nie są często poruszane w tak wspaniały sposób. Autor przedstawił historię Amber bardzo prosto, ale też z nostalgią. Sama czytając dopowiadałam niektóre kwestie, ale nie chodzi mi tutaj o to, że czegoś mi w tej powieści brakowało, natomiast było to silniejsze ode mnie i myślę, że od większości czytelników także.

  Jeśli chodzi o samą Amber, była to chyba najlepsza główna bohaterka na świecie. Może były czasem momenty, gdzie nie zachowała się zbyt odpowiednio, ale to, co przeżyła, mogło ją w pewnym stopniu tłumaczyć. To, w jaki sposób opowiada o swoich przeżyciach, och, jest naprawdę wspaniałe. Nie możemy, nie potrafimy postawić się w jej miejscu. Opowiada o tym tak, że chociaż wiemy, jak bardzo los ją ugodził nie pokazuje ona tego wprost.

  Książka zmieniła też postrzeganie otaczającego mnie świata. Ile razy widząc bezdomnego mówimy do znajomych: Ojeju, tak bardzo chciałabym pomóc!, lecz nigdy tego nie robimy. Wyobrażamy sobie już te wszystkie choroby, których dostaniemy po dotknięciu "tego czegoś". Naprawdę? Dlaczego zawsze gdy idziemy ze znajomymi przez ulicę i stoi tam bezdomny, przechodzą i stają obok mnie tak, żebym to ja obok niego przeszła? Nie chcę mówić, że sama tak nie robiłam, bo każdy tak robił. Lecz chcę powiedzieć, że dzięki tej książce mogę to swobodnie zrobić. Ten człowiek nie zrobi mi nic złego, nie okradnie mnie. Zwykle o kradzież lub inne takie rzeczy osądzamy właśnie tych tak bardzo wzgardzonych przez los, a co się potem okazuje? Okradła nas najbardziej zadbana koleżanka z klasy. Zdziwieni? Zawstydzeni? Dobro nie boli, a zło zadaje nieuleczalne rany, gorsze od chorób bezdomnych. To właśnie historia Amber mnie tego nauczyła.

  I to chyba tyle, co dziś chciałabym powiedzieć o tej powieści. Bardzo Was zachęcam do zapoznania się z nią i abyście podczas czytania skłonili się do przemyśleń na jej temat. Do zobaczenia w kolejnym wpisie kochani! Do zaczytania!

zagubionawwersach

Opis wydawniczy: Siedemnastoletnia Amber Appleton mieszka w szkolnym autobusie z matką i psem. Traci grunt pod nogami, ale nie nadzieję. Należy do Federacji Fantastycznych Fanatyków Franksa, trenuje Chrystusowe Diwy z Korei i toczy zaciętą walkę z Joan Sędziwą. Myśli pozytywnie i zaraża innych swoją energią. Jest prawie jak gwiazda rocka. Bez kitu!


 
Autor: Matthew Quick
 
Tytuł: "Prawie jak gwiazda rocka"
 
Data wydania: 8 październik 2014
 
Ocena: 7,5/10
 
Wydawnictwo: Moondrive

3 komentarze :

  1. Szczerze mówiąc w pewnym momencie chciałam ją przeczytać, ale akurat wtedy natrafiłam na mnóstwo negatywnych opinii. Teraz dzięki tobie ponownie mam na nią ochotę i gdy tylko pojawi się na promocji na Znaku zaopatrzę się w nią.:)
    Pozdrawiam!

    http://oddam-ci-ksiazke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejku! Dziękuję:) Trzymam kciuki za tą promocję!💕

      Usuń
  2. Ami, obiecuję, że jutro jadę do biblioteki i wypożyczam tę książkę! Piękna recenzja, która mocno uderzyła w moje czytelnicze serduszko. Nie mogę doczekać się twojej opinii na temat Dworu Cierni i Róż!

    http://ze-mna-przez-swiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.